Wpadnij do Sauny!

23 czerwca 2015
23 czerwca 2015

Czy warto korzystać z sauny?

Jeśli chcesz poprawić przed latem wygląd skóry- sauna doskonale Ci w tym pomoże! Poznaj zalety i przeciwwskazania dotyczące korzystania z sauny oraz zobacz jak prawidłowo w niej przebywać, aby zyskała na tym nie tylko twoja uroda, ale i zdrowie.

Sauna jest znana ze zbawiennych właściwości dla zdrowia i urody. Dziś sauny są coraz bardziej popularne w Polsce, więc odwiedzając basen lub fitness club skuś się na chwilę odprężenia.

Sauna określana jest przez specjalistów gorącą terapią dla ciała i duszy. Regularne korzystanie z sauny zapewnia nie tylko piękną skórę, ale skutecznie redukuje codzienny stres i zmęczenie. Dlaczego warto z niej korzystać.

Jak działa sauna?

Kilkunastominutowy seans w pomieszczeniu nagrzanym nawet do 100° C, rozgrzewa naszą skórę do 42°C, a temperaturę całego ciała podnosi o jeden stopień. W wyniku tego organy wewnętrzne odczuwają niewielką „gorączkę”. I o to właśnie chodzi. Taki stan wzmaga produkcję ciałek odpornościowych we krwi, które skutecznie zabijają wirusy i bakterie. Jeśli mamy więc niewielki katar lub czujemy się lekko przeziębieni – po saunie wszystkie te dolegliwości z pewnością miną…

            Warto wiedzieć, że przebywanie w saunie wpływa bardzo korzystnie na układ sercowo-naczyniowy, zwiększa się objętość wyrzutowa i pojemność minutowa serca, rozszerzają się naczynia krwionośne, zmniejsza się ciśnienie tętnicze, a zwiększa żylne. Wysoka temperatura prowadzi do wzmożonego ukrwienia mięśni szkieletowych, co bezpośrednio przekłada się na wzrost ich wydolności oraz przyspieszenie usuwania z mięśni kwaśnych metabolitów przemiany materii. Skraca się również okres zmęczenia i zwiększa wydolność całego organizmu. Podczas zabiegu zmniejsza się napięcie mięśni gładkich oskrzeli, co wpływa na zmniejszenie oporów oddechowych, zwiększeniu ulega jednocześnie pojemność życiowa i minutowa płuc.

Dzięki wizytom w saunie:

  • gruczoły łojowe odblokowują się, a organizm pozbywa się nadmiaru sebum – dlatego sauna sprzyja osobom odchudzającym się, pomaga również w walce z cellulitem i niedoskonałościami skóry;
  • z organizmu wraz z potem wydalana jest nadmierna ilość soli, co zapobiega zatrzymywaniu wody i puchnięciu;
  • tkanki są lepiej ukrwione, a cera- dotleniona;
  • skóra staje się gładka;
  • organizm wolniej się starzeje;
  • wydalamy nieczystości, metale ciężkie i toksyny;
  • dzięki wytwarzanej w saunie większej ilości endorfin jesteśmy bardziej zrelaksowani;
  • zastosowane po wyjściu z sauny kosmetyki lepiej się wchłaniają.

Aby optymalnie korzystać ze wszystkich dobrodziejstw płynących z kąpieli parowych należy zaplanować je w cyklu 1-2 tygodniowo. Dla prawidłowego przebiegu zabiegu kluczowe jest wystrzeganie się od spożywania alkoholu oraz ciężkich posiłków, a także powstrzymanie się od forsownych ćwiczeń (zarówno przed jak i po saunie). Kąpiel w saunie to nie tylko sama faza siedzenia w gorącej parze, prawidłowo wykonany pełen cykl składa się z dwóch, trzech cykli, polegających na fazie nagrzania ciała, schłodzenia, a następnie wypoczynku.

Istotny jest nie tylko sam przebieg sesji w saunie, ale również to jak go kończymy. Szykując się do wyjścia należy pamiętać, żeby w pozycji siedzącej odczekać 2-3 minuty, co pozwoli krążeniu wrócić do normy i uniknąć np. omdlenia lub uczucia słabości. Każdy pobyt w saunie powinien zakończyć się schłodzeniem ciała. Tu dobrze sprawdzą się zbiorniki z zimną wodą. Co ważne, kierunek schładzania ciała powinien zawsze prowadzić od stóp w stronę serca i głowy, nigdy odwrotnie. W miarę możliwości zalecana jest jeszcze gorąca kąpiel stóp, która pobudzi krążenie w kończynach dolnych.

Doskonałym zakończeniem całego rytuału będzie odpoczynek w pozycji leżącej przez kolejne 15-20 minut. Kąpiel parowa – zgodnie z zaleceniami – powinna być ostatnią aktywnością w ciągu dnia, dlatego też, aby jej korzystny wpływ zachować jak najdłużej po ostatnim wyjściu z sauny nie należy myć ciała mydłem. Do końca wieczoru z pewnością powinniśmy też unikać większego wysiłku fizycznego.

Przed skorzystaniem z sauny warto poradzić się lekarza, gdyż niestety osobom z pewnymi schorzeniami nie jest dane korzystać z jej dobrodziejstw.

Przeciwwskazania zdrowotne:

  • nadciśnienie tętnicze;
  • nowotwory złośliwe;
  • niewydolność krążenia;
  • choroby organiczne układu nerwowego, płuc, nerek, wątroby;
  • jaskra;
  • daltonizm;
  • grzybica.

Zapraszamy do skorzystania z kompleksu basenowego w hotelu Senator, gdzie znajduje się ŚWIAT SAUN, w którym każdy znajdzie dla siebie odpowiednią formę relaksu.

Newsletter
Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij