Skóra i wyszczuplanie

23 sierpnia 2015
23 sierpnia 2015

Udało Ci się osiągnąć wymarzone wymiary? Jednak Twoja skóra po zrzuceniu wielu, zbędnych centymetrów nie wygląda najlepiej? Brakuje jej jędrności?  Zwiotczała skóra jest najczęściej skutkiem ubocznym szybkiego odchudzania. U osób młodych skóra o wiele lepiej ściąga się, niż u kobiet starszych, które już rozpoczęły proces starzenia się, który powoduje spadek produkcji kolagenu i elastyny. Podczas całego procesu odchudzania skupiamy się na diecie i ćwiczeniach, zapominając o podstawowej zasadzie jaką jest pielęgnacja skóry.

Dieta:

Podstawa to zbilansowana dieta. Należy uważać na zbyt rygorystyczne, często prowadzone na własną rękę diety, które nie dostarczają organizmowi podstawowych substancji odżywczych. Ma to wpływ na funkcjonowanie całego organizmu, ale również na pogorszenie wyglądu skóry.  Bardzo ważne jest to, żeby dostarczać swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i minerałów. Zadbaj o to, żeby Twoja dieta była bogata w warzywa oraz owoce  np.: kiełki, brokuły, cykoria, grejpfruty, jabłka, wielonienasycone kwasy tłuszczowe np.: omega 3.

Nie należy zapominać również o błonniku, krzemie, który wzmacnia warstwę kolagenową skóry, dzięki czemu staje się ona bardziej elastyczna. 

Nawadnianie:

Bardzo ważne jest także prawidłowe nawadnianie organizmu. Podczas odchudzania organizm jako pierwszej pozbywa się wody, na czym bardzo cierpi nasza skóra, gdyż w niej gromadzone jest ok. 20% wody całego organizmu. Pamiętaj, ze należy wypijać minimum 1,5 litra wody dziennie. Dzięki temu skóra będzie bardziej nawilżona i naprawdę łatwiej jej będzie odzyskać jędrność.

Masaż:

Tutaj warto wypróbować  masaż przy użyciu szorstkiej rękawicy, który pobudza krążenie. Podobnie działa masaż ujędrniający przy użyciu strumienia wody. Taki masaż  skóry ZAWSZE kończymy zimną wodą, która zmusza nasz organizm do spalania tkanki. Trzeba pamiętać o tym, żeby po takim masażu zastosować krem ujędrniający.

Peeling:

Nie zapomnij również o peelingu, który powinien być wykonywany raz w tygodniu. Peeling wykonujemy okrężnymi ruchami od dołu ku górze w kierunku serca. Peeling ma na celu  pobudzić mikrokrążenie i zwiększyć przepływ limfy, usuwa martwe komórki zewnętrznej warstwy naskórka. Przygotowuje skórę do przyjęcia składników aktywnych w głąb skóry.

Trening:

Trening z wykorzystaniem ciężarów ujędrnia naszą sylwetkę. Osoby, które dużo trenują siłowo mają więcej tkanki mięśniowej, dzięki temu ciało nie jest wiotkie.

A na koniec kilka przykazań, które warto zapamiętać.

1. Przede wszystkim nawilżaj.

2. Kąpiel zastąp prysznicem (na przemian zimną i ciepłą wodą)

3. Jeśli już raz na jakiś czas zdecydujesz się na kąpiel to poprzedź ją peelingiem i dodaj do niej sól lub olejek o działaniu drenującym, wyszczuplającym lub ujędrniającym.

4. Wykonuj peeling ciała raz w tygodniu.

5. Masuj ciało.

6. Odpowiednio nawadniaj organizm.

7. Stosuj przemyślaną i zbilansowaną dietę, aby móc w pełni cieszyć się z jej efektów.

Newsletter
Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij