Na jogę nigdy nie jest za późno

16 czerwca 2017
16 czerwca 2017

Gdy 17 lat temu w telewizji emitowany był program z ćwiczeniami Hatha Jogi, zainteresowałam się nim. Przez pół roku ćwiczyłam przez 5 dni w tygodniu. Od tego momentu minęło już 15 lat, a ja nadal trenuję.  Joga stała się dla mnie sposobem na życie – wspomina instruktorka Bożena Janicka.

Joga to nie tylko gimnastyka. To starożytna praktyka z Indii, która wpływa zarówno na umysł, jak i ciało. Słowo “joga” pochodzi z sanskrytu i oznacza: łączyć, scalać. Nie bez powodu, ponieważ rozgrywa się na trzech płaszczyznach (fizycznej, psychicznej, mentalnej) i integruje je ze sobą – tłumaczy instruktorka.

Dla każdego

Ćwiczyć jogę to tak jakby pozwolić sobie na chwilę zapomnienia i zdrowy tryb życia. W ostatnim czasie coraz więcej osób podąża za trendami i rozpoczyna treningi. To dobrze, zwłaszcza że na jogę nigdy nie jest za późno. Mogą ją uprawiać wszyscy, nawet ci mający różne problemy zdrowotne – mówi Bożena Janicka.

Zastrzyk zdrowia i młodości

Dzięki jodze na długo zachowamy zdrowe i silne ciało oraz jasny umysł. To również doskonała metoda na rozciąganie się i uelastycznianie przykurczonych mięśni. Ulgę poczują zwłaszcza ci, którzy do tej pory odczuwali bóle pleców. Joga bowiem wzmacnia i rozluźnia przeciążony kręgosłup. Z kolei wykonywane regularnie asan szybko przynosi ulgę i zapobiega poważniejszym schorzeniom kręgosłupa w przyszłości.

Równouprawnienie

Co oznacza systematyczność? To minimum 2 trwające około godziny treningi w tygodniu. Można również skupić się na codziennym wykonywaniu asan przez ok. 20 min. Co ciekawe, dotyczy zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Niezależnie od płci wszyscy mogą bowiem trenować jogę w równym stopniu.

Technika idealna

To jednak nie koniec zalet. Zsynchronizowanie wykonywanych ruchów z miarowym oddechem dotlenia organizm, uspokaja i w naturalny sposób przywraca wewnętrzną równowagę. Nasz umysł odzyskuje wówczas spokój, uwalniamy się od natrętnych myśli, zyskujemy dystans do swoich problemów i uczymy się dostrzegać to, co jest dla nas ważne – chwali efekty instruktorka. Joga to jednak przede wszystkim styl życia. Nie tylko ćwiczymy ale z czasem mamy ochotę zmienić również zwyczaje żywieniowe – zauważa B. Janicka.

Jak zacząć?

W przypadku Bożeny Janickiej była to naturalna kolej rzeczy. Odkąd zaczęła ćwiczyć jogę przed telewizorem, minęło pół roku. Wtedy jej córka podała jej numer telefonu, pod który miała zadzwonić, by zrobić kurs jogi z certyfikatem. Zaliczyła go, udoskonaliła swoją technikę, a z czasem otworzyła własną działalność – „HATHA YOGI”.

Obecnie prowadzi zajęcia w klubie sportowym oraz w Hotelu Unitral w Mielnie, gdzie zajęcia odbywają się we wtorki i piątki o godz.17:30. Koszt jednorazowego wejścia na godzinne zajęcia to 25 zł. Warto wziąć w nich udział, nie tylko ze względu na fantastyczną energię, która towarzyszy treningom, ale także dlatego że pod okiem instruktora możemy mieć pewność, że wszystkie ćwiczenia wykonujemy poprawnie.

Newsletter
Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij