10 powodów, by trenować nordic walking

02 kwietnia 2017
02 kwietnia 2017

Nordic walking to prawdziwy fenomen! Maszerowanie z kijkami angażuje nawet do 90% mięśni i zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej do 40%!
Chodzenie z kijkami ma w Polsce coraz więcej zwolenników, również nad morzem.

W Medical SPA Unitral w Mielnie treningi z instruktorem odbywają się codziennie, od poniedziałku do piątku, o godz. 11:30. Czasem nawet w deszczu czy śniegu, bo goście nie chcą z nich rezygnować

– mówi Manager SPA & Wellness Maja Sobieraj.

Skąd taka duża popularność nordic walking?

  1. Trening jest skuteczny. Podczas tradycyjnego chodzenia angażujemy zaledwie ok. 60% mięśni (od bioder w dół). Jeśli maszerujemy z kijkami, liczba ta wzrasta nawet do 90%, a w aktywności biorą udział również górne partie ciała. Tym samym intensywnie pracują wszystkie mięśnie nóg i rąk, tułowia, ramion, barków i brzucha;
  2. Odchudza. Podczas treningu kalorie spalamy nawet o 40% szybciej niż podczas zwykłego marszu! Godzina marszu z kijkami to średnio wydatek energetyczny 400 kcal, zwykły spacer to jedynie 280;
  3. To bezpieczny sport. Ryzyko kontuzji jest minimalne. Mogą go uprawiać właściwie wszyscy, bez względu na wiek i poziom sprawności fizycznej. Dotyczy to także seniorów i osób z problemami zdrowotnymi;
  4. Trenować można wszędzie i o każdej porze roku. Można maszerować z kijkami zarówno w parku, w lesie, w górach – gdziekolwiek lubimy i akurat jesteśmy.
  5. Opanowanie techniki nie jest trudne. Zazwyczaj wystarczy kilka lekcji z instruktorem, by móc poprawnie, a tym samym skutecznie trenować;
  6. Doskonale wpływa na kondycję i zdrowie. Regularne treningi poprawiają pracę układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, zwiększają ruchomość stawów, redukują nadciśnienie oraz obniżają poziomu cukru i cholesterolu we krwi. Spowalniają także procesy starzenia, eliminują stres oraz uczucie sztywności karku i barków.
  7. Wymusza prawidłową postawę ciała i odciąża stawy. Podczas marszu ciało przybiera najbardziej naturalną dla kręgosłupa pozycję i tym samym korygujemy wady postawy. Z kolei jeśli podłoże jest równe, obciążenie dla stawów i kręgosłupa jest o 5-10 kg mniejsze niż w przypadku gdy chodzimy bez kijków;
  8. Dotlenia organizm. W czasie treningu z kijkami organizm pobiera o 20% więcej tlenu niż w czasie zwykłego spaceru. Lepsze dotlenienie z kolei oznacza lepszą pracę mózgu i więcej energii.
  9. Trenowanie nie jest kosztowne. Inwestycja we własne kije to jednorazowy, niekoniecznie duży wydatek. Jeśli natomiast nie jesteśmy pewni, czy będziemy trenować regularnie, można je również wypożyczyć;
  10. Uwalnia od stresu i poprawia samopoczucie. Podczas aktywności fizycznej organizm produkuje endorfiny, czyli hormony szczęścia. To właśnie one sprawiają, że po wysiłku czujemy się lepiej i jesteśmy pozytywnie nastawieni do życia. Poza tym treningi nordic walking z powodzeniem można uprawiać w towarzystwie, a to znaczy, że są okazją nie tylko do spalenia kalorii, ale również pretekstem do spotkania.

Żeby jednak skuteczność treningów była jak najlepsza, trzeba pamiętać o regularności treningów i prawidłowej technice. Reszta to już tylko kwestia czasu.

Newsletter
Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij